about the forum hub= topics


Subject: about the forum hub= topics
From: jerome joy (joy@thing.net)
Date: Thu Oct 07 1999 - 17:33:17 EDT


>[version française en fin de message]
>
>
>i sent two last messages but they don't appear on cec-discuss, so just a
>little information here.
>and sorry for multiple postings if the two last messages appear suddenly on
>the forum.

[english version] TOPICS

HUB is a discussion on issues of today new sound and
musical investigations sound and of the emergent mutations
of these practices. It is opened to all the composers, to
musicians, to organizers, to artists, all actors in the
musical and sound fields. The text on the website allows an
approach and an opening to potential discussions. The
questions which follow this text consider some tracks of
discussions, to which you can bring your answers, your
askings, your disapprovals, etc. in the forum part which is
proposed to you by clicking the THRU button. The forum can
function by messages and answers to these messages, the
classification and the sorts will be set by topics and
chronologically. Thank you for your collaboration.

The contemporary musical field underwent strong
mutations these ten last years, the centers of interest and
investigations being moved, the methods of development of
the compositional attitudes being also radically positioned
for some of composers. However the impact and the public
implication involve many questions today, within sight of
the disappearance of the "movements" and the phenomena
of identification.

The technological personal
context of the composer also changed, he developed its personal tools
until evolving to a qualified home-studio, and being used of true studio
for finished or preparatory works for a finalization in a studio of
research center.

The fields of the contemporary
music seem to be a specific field, difficult to encircle, difficult to
communicate and yet implied in all the sound territories today. Instead
of instrumentalizing this field, so that it succumbs in disconcerting
facilities or contrary in sterile autarkical stakes, it seems that a more
relevant reflexion and an action are to be carried out on the ways in
which this field reacts to the great mutations due to the development of
new technologies for example, or well to the new economic strategies,
or to the redefinitions brought by the displacements carried out by the
massification of the music, etc.

To propose
in this forum HUB of such questionnements would be salutary to open a
place of "scan " on the emergent languages, a place of debate renewed
on the conditions of the contemporary musical languages and an active
place, a laboratory of dialogues between the composers.

__________________

[version française] THEMES DU FORUM
_______

Ce forum est une discussion sur les questions des nouvelles
investigations sonores et musicales aujourd'hui et sur les
mutations émergentes de ces pratiques. Il est ouvert à tous
les compositeurs, musiciens, organisateurs, artistes,
acteurs dans les domaines musicaux et sonores. Le texte
sur le site permet une approche et une ouverture à des
discussions potentielles. Les questions qui suivent ce texte
envisagent quelques pistes de discussions, auxquelles vous
pouvez apportez vos réponses, vos questionnements, vos
désapprobations, etc. dans la partie forum qui vous est
proposée en cliquant sur le bouton THRU. Le forum peut
fonctionner par messages et réponses à ces messages, la
classification sera thématique et chronologique. Merci de
votre collaboration.

Le champ musical contemporain a subi de fortes mutations
ces dix dernières années, les centres d'intérêt et
d'investigations s'étant déplacés, les modalités de
développement des démarches compositionnelles s'étant
également radicalement positionnées pour certains.
Pourtant l'impact et l'implication publique pose aujourd'hui
beaucoup de questions, au vu de la disparition des
"mouvements" et des phénomènes d'identification.

Le contexte personnel technologique du
compositeur a également changé, ses outils personnels se
sont développés jusqu'à évoluer vers un home-studio
qualifié, et servant de véritable atelier pour des travaux
finis ou préparatoires à une finalisation dans un studio de
centre de recherche.

Les champs de la musique
contemporaine apparaissent comme un domaine spécifique,
difficile à cerner, difficile à communiquer et pourtant
impliqué dans tous les territoires sonores aujourd'hui. Au
lieu d'instrumentaliser ce domaine, à ce qu'il succombe dans
des facilités déconcertantes ou à l'inverse dans des enjeux
autarciques stériles, il semble qu'une réflexion et une
action plus pertinentes sont à mener sur les manières dont
il réagit aux grandes mutations dues aux développement des
nouvelles technologies par exemple, ou bien aux nouvelles
stratégies économiques, aux redéfinitions amenées par les
déplacements effectués par la massification de la musique,
etc.

Proposer dans ce forum de tels questionnements serait salutaire pour
ouvrir un lieu de "veille" sur les langages émergents, un
lieu de débat renouvelé sur les conditions des langages
musicaux contemporains et un lieu actif, un laboratoire de
dialogues entre les compositeurs.

__________________

jerome joy
    ...

    ::: http://homestudio.thing.net/

    ::: http://www.cnap-villa-arson.fr/audiolab/
    ::: http://www.lascaux2.org/

    ... villa arson nice

    ...



This archive was generated by hypermail 2b27 : Wed Jun 11 2003 - 13:09:09 EDT