Re: deux questions - two questions

Subject: Re: deux questions - two questions
From: Dennis Bathory-Kitsz (bathory@maltedmedia.com)
Date: Thu Oct 07 1999 - 17:09:23 EDT

At 04:13 PM 10/7/99 -0500, Robert Normandeau <normanr@CAM.ORG> wrote:
>Le tarif minimum est déterminé par la Ligue canadienne des compositeurs:
>http://www.composition.org/tarrifs.htm
>The minimum rate is fixed by the Canadian League of Composers:
>http://www.composition.org/rates.htm
>Vous pouvez toujours demander plus...
>You can surely ask for more...

Does anyone actually receive these fees? I've had dozens of commissions,
the largest of which was US$2,000 for a 25-minute work for large orchestra.
A recent work was 7 minutes for 6 players, US$400. Do you folks live in
paradise or is this all myth?

Est-ce qu'on reçoit donc ces tarifs? J'ai reçu plusieurs de commandes, mais
la plus grande était US$2,000 pour un oeuvre de 25 mn pour grand orchestre.
Pour un oeuvre récent de 7 mn pour 6 éxécutants, US$400. Le Canada, est-ce
que c'est vraiment un paradis, ou est tous mythe?

Dennis

The Transitive Empire http://maltedmedia.com/empire/
Malted/Media http://maltedmedia.com/
Kalvos & Damian's New Music Bazaar http://kalvos.org/