Re: Attn: AMERICANS: Future of NPR, PBS, NEA (fwd)

Subject: Re: Attn: AMERICANS: Future of NPR, PBS, NEA (fwd)
From: Yves BERTIN (yvbertin@club-internet.fr)
Date: Fri Feb 05 1999 - 18:44:31 EST

Une autre pétition arrive sur le groupe de discussion canadien.
Si la situation aux Etats Unis d'Amérique est préoccupante, en quoi des
signatures de non-citoyens des Etats Unis va faire avancer les choses!

US Gov doesnt care for non citizens..

>If you sign, please forward on to others. If not, please don't
>kill it -- send it to....

Cette phrase est typique de messages de chaines, révélant un fonctionnement
SECTAIRE, utilisant une M A N I P U A T I O N M E N T A L E de
culpabilisation de celui ou celle
              ************************************
qui aurait l'impudence de ne pas continuer la chaine.
Je ne pense pas qu'on puisse faire l'économie d'une réflexion sur les
moyens utilisés, même si la fin est justifiable.

This sentence is typical of chain-messages. This implies a sect-like
work-around. It is
MENTAL MANIPULATION, generating a feeling of guiltiness in those who would
dare not to obey these orders, and trash this junk.

Je ne sais pas si il y a une régulation des messages passés sur le forum
de discussion, mais c'est une des discussions éthiques qui devrait exister.

L'existence de tels signes d'alerte devrait faire réfléchir avant de faire
suivre ce type de messages, dont je viens d'apprendre en lisant les
courriers suivants que c'était u bidon!

>From: J.Dashow@agora.stm.it
>Dear Friends:
>
>A friend in Philadelphia forwarded this to me this morning
>(1/16/99). I consider this to be extremely important especially
>in these times of McCarthyism.
>
>I hope that you will sign and forward this petition.
>
>Thank you,
>
>Sincerely,
>
>E. Michael Harrington
>
>emh@home.com
>615-460-8208
,,,
>If you sign, please forward on to others. If not, please don't
>kill it -- send it to the email address listed here:
,,,,

>Petition: funding

>Please add your name to
>this list and forward it to friends if you believe in what we
>stand for
,,,
>* If you happen to be the 150th, 200th, 250th, etc.,
>signer of this petition, please forward a copy to,,,
!!!
This way we can keep track of the
>lists and organize them. Forward this to everyone you know, and
>help us to keep these programs alive. Thank you.
>
>NOTE: It is preferable that you SELECT the entirety of this letter
>and then COPY it into a new outgoing message rather than simply
>forwarding it. Or if option is available, do a SEND AGAIN.

Yves BERTIN 19 ter Bd Devaux F78300 POISSY France

"L'insupportable flot actuel d'une information superflue et détaillée ruine
notre âme jusqu'à l'indigence. Tous rivalisent pour nous accabler(...).
Comment défendre le droit de nos oreilles au silence, le droit de nos yeux
au regard intérieur." Alexandre SOLJENITSYNE

yvbertin@club-internet.fr
Tel +33(0)1 39 65 02 78; Fax +33(0)1 39 75 77 84; Portable 06 12 71 2000.